ماندنی درجه مجرم رفع ترانه‌های خودرویی

تیر ۲۱, ۱۴۰۳
6 دقیقه
مقاله را گوش دهید

مشتری مثل اکسیژن است، اگر او را جذب نکنید از بین می‌روید! در واقع حیات تمام فروشگاه‌ها و کسب‌وکارها به جذب مشتری وابسته است. از همین رو آموزش فروش و راه های جذب مشتری اهمیت بسیار بالایی دارند.
اگر به دنبال یادگیری تکنیک‌ها و ابزارهای جذب مشتری به قصد فروش بیشتر هستید جای درستی آمده‌اید. در این مقاله اصول جذب مشتری را به شما یاد می‌دهیم و مثال‌های فراوانی برای کسب‌وکارهای مختلف می‌زنیم تا حسابی این اصول را درک کنید.
آموزش جذب مشتری رموز طلایی فراوانی دارد که کمتر کسی در دنیای فروش به آن‌ها توجه می‌کند؛ همراه ما باشید تا همه آن‌ها را به شما یاد دهیم.
جذب مشتری چیست؟
جذب مشتری به تمام کارهایی گفته می‌شود که انجام می‌دهید تا مردم را ترغیب کنید از فروشگاه شما خرید کنند. این کارها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ دسته اول شامل اقداماتی‌ست که در محیط فروشگاه خود انجام می‌دهید تا نظر دیگران را به محصولات‌تان جلب کنید و دسته دوم اقداماتی که به کمک ابزارهای بازاریابی و تبلیغات انجام می‌دهید.
به طور مثال تنظیم نور پردازی داخل فروشگاه برای بهتر دیده شدن محصولات و همچنین ساخت یک دکور یا ویترین جذاب، به دسته اول مربوط است. وقتی شما این کارها را می‌کنید در واقع درحال پیاده‌سازی راهکارهای جذب مشتری در محیط فروشگاه هستید.
ساده‌ترین مثال برای دسته دوم، یعنی استفاده از ابزارهای بازاریابی، فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام است. این دسته دوم به شما اجازه می‌دهد به عده زیادی از مردم دسترسی پیدا کنید و ویترین مغازه خود را به فراتر از محدوده فروشگاه خود ببرید.
اگر کمی دقت کنید، متوجه می‌شوید که تمام این فعالیت‌ها به خاطر این است که بتوانید مردم را به خرید از خود راضی و مشتاق کنید. حالا این که چقدر در این کار موفق باشید، کاملا به این بستگی دارد که چگونه و با چه تکنیک‌هایی این کارها را انجام دهید. اینجاست که توجه به روش های جذب مشتری اهمیت پیدا می‌کند.
در واقع هرچقدر شما بیشتر این روش‌ها و تکنیک‌ها را بلد باشید، توانایی شما در جلب مشتری افزایش پیدا می‌کند. پس معطل چه چیزی هستید؟ برویم سراغ یادگیری تمام این روش‌ها!
روش های جذب مشتری به صورت حضوری و آنلاین
روش‌ها و تکنیک های جذب مشتری تعداد بسیار زیادی دارند. بسته به این که شما چه بودجه‌ای دارید و تا چه اندازه می‌خواهید هزینه کنید، می‌توانید از ابزارهای جذب مشتری مختلفی استفاده کنید. در ادامه تمامی آن‌ها را به شما آموزش می‌دهیم. پس با اصول جذب مشتری آنلاین و آفلاین همراه ما باشید تا هم به شما بگوییم باید در فضای آنلاین و اینترنت چه کارهایی انجام دهید و هم در محیط فروشگاه خود برای جذب مشتری حضوری چکار کنید.
جذب مشتری حضوری
روش جذب مشتری حضوری فقط به ساختن یک ویترین رنگارنگ یا شیک و جذاب خلاصه نمی‌شود. شما باید به نکات و جزئیات ریزتری توجه کنید و مو را از ماست بکشید بیرون. مهم‌ترین راه های جذب مشتری در مغازه شامل موارد زیر هستند.
● به مشتریان روی خوش نشان دهید
شنیده‌اید که می‌گویند به بچه روی خوش نشان دهی پررو می‌شود؟ به مزخرف بودن این پند حکیمانه کار نداریم، شما هم باید به بچه روی خوش نشان دهید هم به مشتری! چون باعث می‌شود با شما صمیمی‌تر شود و با خیال راحت‌تر از شما سوال بپرسد. واضح است که وقتی یک مشتری بیشتر و راحت‌تر سوال می‌پرسد شما فرصت بیشتری برای بیان فواید و ویژگی‌های محصول خود پیدا می‌کنید و می‌توانید به او بفروشید. این کار برای جلب اعتماد مشتری ضروری است.
● اطلاعات خود را در مورد محصول افزایش دهید
وقتی مشتری از شما یا فروشندگان‌تان می‌پرسد که این محصول چه کیفیتی دارد، دلش نمی‌خواهد که صرفا به او بگوید «خیلی خوب» است! آیا کسی هست که بگوید ماست من ترش است؟ قطعا نه! اینکه صرفا بگویید این محصولی با کیفیت است و خیلی عالی است به جلب مشتری و فروش منجر نمی‌شود. شما باید در عوض این سوال، به مشتری اطلاعات دقیق‌تری بدهید. به طور مثال بگویید که از چه موادی ساخته شده است، محصول چه شرکتی است، مقاومتش در برابر آسیب‌های احتمالی چگونه است و دیگر ویژگی‌های دقیق آن. پس لازم است دانش و اطلاعات خود را بالا ببرید، این یکی از اصول جذب مشتری است که کمتر کسی رعایت می‌کند، درحالی که بسیار مهم است.
● بگذارید مشتری آن را تجربه کند
در بسیاری از فروشگاه‌ها می‌شود به مشتری اجازه داد محصول را تجربه کند. یعنی آن را تست و آزمایش کند. به طور مثال اگر محصولات آرایشی بهداشتی دارید، یک نمونه باز شده و مخصوص تست را در اختیار مشتری بگذارید تا همان لحظه آن را روی پوست خود تست کند (مثلا سایه، رژ لب و غیره). اگر فروشنده لباس هستید، حتما از مشتری بخواهید آن را بپوشد و به او اطمینان دهید که با اینکار هیچ الزامی برای خریدن درکار نیست. اگر خوراکی می‌فروشید، یک نمونه کوچک برای چشیدن طعم بگذارید. و بسیاری مثال‌های دیگر. در اغلب فروشگاه‌ها می‌توان تجربه محصول را به مشتری در همان لحظه نشان داد.
ابزارهای جذب مشتری غیرحضوری
برای جذب مشتری فراوان و رسیدن به یک فروش فوق‌العاده باید از سطح تکنیک‌های حضوری فراتر بروید و راه های جذب مشتری مبتنی بر تکنولوژی و فناوری استفاده کنید. اینکه صرفا از خود بپرسید چگونه مشتری جذب کنیم و هیچ اقدام مدرنی برای آن انجام ندهید به فروش منجر نمی‌شود. بنابراین به نحوه جذب مشتری از طریق ابزارهای زیر توجه کنید و آن‌ها را بکار گیرید.
استفاده از دستگاه ذخیره شماره موبایل
تکنولوژی همیشه به کمک شما می‌آید. با ابزارهای موجود در دنیای مدرن می‌توانید به میزان فروشی دست پیدا کنید که یک روز حتی خواب آن را هم نمی‌دیده‌اید. یکی از این ابزارها، دستگاه ثبت شماره موبایل مشتری است. هرچند که این دستگاه در محیط فروشگاه شما قرار می‌گیرد و به صورت حضوری کاربرد دارد، اما سنگ بنای فروش غیر حضوری است. در واقع این دستگاه روی پیشخوان شما قرار می‌گیرد. وقتی مشتری خریدش را انجام داد باید از او بخواهید که شماره خود را در دستگاه وارد کند (یا خودتان این کار را بکنید). او بلافاصله یک پیام «تشکر از خرید» دریافت می‌کند. از همین لحظه به بعد شما می‌توانید همیشه به او بفروشید. می‌پرسید چطوری؟
مشتری شما که قبلا از شما خرید کرده است، در خانه نشسته و مشغول کار کردن با گوشی موبایل خود است. او ناگهان پیامی دریافت می‌کند که در آن نوشته: «دوست عزیز! ۳۰ درصد تحفیف ویژه تا پایان امشب برای خرید همه محصولات برای شما فعال شد». این مشتری قبلا از شما خرید کرده و می‌داند که محصول شما چه کیفیت و ویژگی‌هایی دارد. در این لحظه او یک فرصت طلایی پیش روی خود می‌بیند که می‌تواند محصولات دیگر شما (بسته به کارتان ممکن است همان محصول) را با قیمتی استثنایی خریداری کند. این یعنی فروش غیر حضوری با کمترین تلاش ممکن!

برچسب ها

پربازدید ترین ها

آموزشی

دیدگاه

نظرات کاربران را در این بخش مشاهده کنید

افزودن دیدگاه

  1. این مشتری قبلا از شما خرید کرده و می‌داند که محصول شما چه کیفیت و ویژگی‌هایی دارد. در این لحظه او یک فرصت طلایی پیش روی خود می‌بیند که می‌تواند محصولات دیگر شما (بسته به کارتان ممکن است همان محصول) را با قیمتی استثنایی خریداری کند. این یعنی فروش غیر حضوری با کمترین تلاش ممکن!

    1. این مشتری قبلا از شما خرید کرده و می‌داند که محصول شما چه کیفیت و ویژگی‌هایی دارد. در این لحظه او یک فرصت طلایی پیش روی خود می‌بیند که می‌تواند محصولات دیگر شما (بسته به کارتان ممکن است همان محصول) را با قیمتی استثنایی خریداری کند. این یعنی فروش غیر حضوری با کمترین تلاش ممccکن!

  2. این مشتری قبلا از شما خرید کرده و می‌داند که محصول شما چه کیفیت و ویژگی‌هایی دارد. در این لحظه او یک فرصت طلایی پیش روی خود می‌بیند که می‌تواند محصولات دیگر شما (بسته به کارتان ممکن است همان محصول) را با قیمتی استثنایی خریداری کند. این یعنی فروش غیر حضوری با کمترین تلاش ممکن! ,

تیم فروش در خدمت شماست

همیشه در کنار شما هستیم




    این یک متن راهنمایی برای کمک به کاربر است.






    09

    این یک متن راهنمایی برای کمک به کاربر است.

    سوالات متداول

    متداول ترین سوالات تارگت را در این بخش میتوانید مشاهده کنید.

    با استفاده از باشگاه مشتریان تارگت شما می توانید شماره تماس مشتریان خود را به گونه ای محترمانه از آن‌ها دریافت کنید. پس از دریافت و ذخیره این شماره ها در پنل تارگت می توانید با توجه به اهداف و استراتژی بازاریابی خود برای آن ها پیامک ارسال کنید.

    با استفاده از باشگاه مشتریان تارگت شما می توانید شماره تماس مشتریان خود را به گونه ای محترمانه از آن‌ها دریافت کنید. پس از دریافت و ذخیره این شماره ها در پنل تارگت می توانید با توجه به اهداف و استراتژی بازاریابی خود برای آن ها پیامک ارسال کنید.

    با استفاده از باشگاه مشتریان تارگت شما می توانید شماره تماس مشتریان خود را به گونه ای محترمانه از آن‌ها دریافت کنید. پس از دریافت و ذخیره این شماره ها در پنل تارگت می توانید با توجه به اهداف و استراتژی بازاریابی خود برای آن ها پیامک ارسال کنید.

    با استفاده از باشگاه مشتریان تارگت شما می توانید شماره تماس مشتریان خود را به گونه ای محترمانه از آن‌ها دریافت کنید. پس از دریافت و ذخیره این شماره ها در پنل تارگت می توانید با توجه به اهداف و استراتژی بازاریابی خود برای آن ها پیامک ارسال کنید.